EHBO cursus

EHBO vereniging ONS BERGEN start een nieuwe EHBO opleiding.

Voorjaar 2024 start bij EHBO vereniging Ons Bergen een nieuwe basiscursus voor beginners. Deze cursus wordt gegeven volgens de eindtermen die door het Oranje Kruis zijn vastgesteld. Dit houd in dat er ook eerste hulp aan kinderen aan bod komt. U ontvangt na het positief afsluiten van het examen een officieel Oranje Kruis diploma.

Ons praktisch lesprogramma wordt gegeven op de dependance van het rijks in Bergen op Zoom. De lesavonden straten om 20.00 uur en stoppen om 22.00 uur. Natuurlijk is er ruimte voor een gratis bakje koffie/thee tijdens de pauze zodat wij en u nader kunnen kennismaken.  Gratis parkeerruimte is er voldoende op het terrein.

De volgende datums zijn vastgesteld;

maandag 26 februari

donderdag 29 februari

maandag 4 maart

donderdag 7 maart

maandag 11 maart

donderdag 14 maart

maandag 18 maart

donderdag 21 maart

maandag 25 maart

donderdag 28 maart (examen)

Om u verder in de theorie, naast de zeer praktijkgerichte lessen, te kunnen verdiepen, krijgt u van ons een gratis Oranje Kruis lesboek ter beschikking. De totaalkosten voor deze EHBO opleiding, inclusief examenkosten bedragen € 250, -. Veelal worden die door veel ziektekosten verzekeringen vergoed. Hiervoor verwijzen wij naar de website van uw ziektekosten verzekeraar.

De inschrijvingen gaan op basis van binnenkomst. Vol = Vol!

Om uw officiële Oranje Kruis diploma geldig te houden bieden wij u en onze leden een attractief pakket herhalingslessen aan, 5 in totaal, verspreidt over het jaar. Het lidmaatschap bedraagt momenteel € 39,50 per jaar. Diegene die de “smaak” helemaal te pakken heeft en graag de opgedane kennis in de praktijk wil brengen, kan zich als vrijwilliger aanmelden om evenementen mee te draaien. Het eerste jaar lidmaatschap zit inbegrepen bij de cursus!

Voor meer informatie en aanmelding neemt u contact op met het secretariaat via secretariaat@ehbo-onsbergen.nl